قبل از تمرین چه بخوریم؟

 

گروه یک در یک: اگر قرار است جلسه تمرینی تان کمتر از ۹۰ دقیقه باشد، بهتر است حداقل سه ساعت بعد از غذا خوردن تمرین کنید تا مطمئن شوید تمام کربوهیدرات‌ها متابولیزه شده‌اند. کربوهیدرات‌ها در ده دقیقه تا دو ساعت (بسته به اینکه کربوهیدراتها چقدر پیچیده باشند)، به انرژی تبدیل می‌شوند. اما متابولیزه شدن چربی و پروتئین، طولانی‌تر است و ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد.

قبل از تمرین چه بخوریم؟

هنگامیکه شما تمرین ایروبیک (هوازی) انجام می‌دهید، بدن‌تان برای تولید انرژی به سراغ ذخایر چربی می‌رود. اما اگر کربوهیدرات کافی در شکم‌تان داشته باشید، ممکن است بدن‌تان به اندازه زمانی که کربوهیدراتی درمعده‌تان نداشتید، از چربی استفاده نکند. بدن شما معمولا ذخایر چربی و کربوهیدرات کافی برای سپری کردن یک جلسه تمرینی ۹۰ دقیقه ای را دارد، بدون آن‌که به سوخت بیشتری نیاز داشته باشد.

اگر می خواهید قبل از تمرین تان یک میان وعده بخورید، فقط یک پروتئین مصرف کنید یا یک پروتئین را با یک چربی سالم جفت کنید. این کار ممکن است بدن‌تان را وادارد که برای تولید انرژی در طول تمرین‌تان از ذخایر چربی استفاده کند و مانع از دست دادن عضله شود. پروتئین به حفظ عضله، انرژی دادن به آن یا ترمیم آسیب عضلانی در طول تمرین‌تان کمک می‌کند.

 به گفته‌ی انجی برک، کارشناس ارشد بهداشت عمومی، دارای مدرک RD و یکی از شرکت کنندگان رقابت NPC، ممکن است چربی‌های سالم برای جلوگیری از گرسنگی در طول تمرین‌تان، نرم کردن مفاصل و کمک به سنتز و ترمیم عضله، هضم را کند سازند.

گردآوري و تنظيم: گروه شیک تمز

منبع: مجله تناسب اندام

 

 

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*