آنچه از برنامه های شاخص سال می ماند ارائه شده توسط شبکه های سیما شوخی مبتذل در شبکه دو با کار جاودانه استاد شجریان

برخورد غیرحرفه ای و شوخی اشتباه با تصنیف ماندگار «مرغ سحر» با صدای استاد محمدرضا شجریان در ویژه برنامه قسط سال شبکه دو. یکی از حاشیه در روزهای اخیر بود که با اعتراضات زیادی مواجه شد. وحید رونوقی مجری برنامه «شب عید» می خواست تفاوت دستگاه های موسیقی را برای مهدی یغمایی خواننده موسیقی پاپ توضیح دهد و مثلاً از او خواست «اتل متل توتوله» را در دستگاه ماهور بخواند. بعد همه شروع کردند به خواندن «مرغ سحر» و بعد اتل متل با همین لحن. اتفاقی که با انتقادات زیادی مواجه شد.

به گزارش شیک تمز، پرویز پرستویی یکی از چهره هایی بود که به این موضوع واکنش نشان داد و به شدت به تمسخر اثر گرانبهای محمدرضا شجریان در تلویزیون اعتراض کرد.

ماجرا از این قرار بود که مهدی یغمایی خواننده موسیقی پاپ مهمان برنامه «شب عیدی» شبکه دو با المیرا شریفی مقدم و وحید رونوقی بود. در بخشی از برنامه درباره سازهای مختلف صحبت شد و رونقی گفت که فرق بین همایون و شور و ماهور را نمی داند. از شما خواسته است که Ettelmotel Tutoule را در دستگاه های مختلف اجرا کنید. یغمایی تصریح کرد: دستگاه ماهور در واقع همان بزرگتر است و وقتی نام او برده می شود همه به سراغ «مرغ سحر» می روند و همه شروع به خواندن «مورگ سحر» می کنند و سپس او «مورگ سحر» را با همان آهنگ مورگ سحر می خواند. و ادامه داد.

وحید رونوقی آغازگر حرکت مبتذل مهدی یغمایی بود.

درست است که مهدی یغمایی اجازه ادامه این موسیقی را نداد و گفت که دیگر با این ملودی نخواهم خواند، اما اعتراض های زیادی هم به دنبال داشت. معترضان معتقد بودند که مجری تلویزیون حق دارد با او شوخی کند یکی جزو آثار مهم موسیقی ایران نیست و حداقل امیدوار بودند مهدی یغمایی با توجه به حضورش به عنوان نماینده موسیقی ایران، این شوخی را جدی تری بگیرد و به گونه ای دیگر به این موضوع بپردازد. در این برنامه

پرویز پرستویی ویدئویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن بخشی از این برنامه به همراه صحبت های محمدرضا شجریان در مورد رفتارهای غیرحرفه ای و سلیقه ای با موسیقی وجود داشت. شجریان در این ویدئو می گوید: «عده ای بی سواد، ناآگاه، بد سلیقه نشسته اند و می خواهند در مورد موسیقی نظر بدهند، اشتباه می کنند که در مورد موسیقی نظر می دهند.

پرستویی در توضیح این پست نوشت: «پرواز، میدان سیمرغ مال تو نیست، تو مواظب خودت هستی و ما را اذیت می کنی… این اولین بار نیست که صداوسیما موسیقی اصیل ایرانی، این زیبا و ملی را به سخره می گیرد. جواهر ما با این مجریان بی سواد.

علاوه بر انتقاد، برخی سایت های خبری و صفحات مرتبط با موسیقی نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.

لطفا همواره همراه شیک تمز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*