بازیگری که سال 1402 آخرین سال زندگی اش بود

به گزارش شیک تمز آنلاین به نقل از ایسنا، سفر ابدی برخی از بازیگران و بازیگران تلویزیون و رادیو که در سال 1402 درگذشتند را در ادامه مطلب می خوانید:

نورمحمد ذوالفقاری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در سریال های «سربداران»، «نردبان آسمان»، «رزگار قریب»، «احمق» و «کوشنم» 7 ایفای نقش کرد. فروردین او در سال 1402 در سن 72 سالگی بر اثر ایست قلبی و مشکلات ریوی درگذشت.

کیومرث پوراحمد کارگردان باسابقه کشورمان و خالق سریال «قصه های مجید» در اتفاقی عجیب و ناگهانی 16 فروردین ماه گذشت.

حسام محمودی بازیگر جوان سینما و تلویزیون کشورمان ۱۲ اردیبهشت ماه ماه در 37 سالگی بر اثر ایست قلبی در خانه اش درگذشت. آخرین حضور مرحوم محمودی در تلویزیون در سال 1401 در دو سریال راحل و سوران بود که در آن به ایفای نقش پرداخت.

ابراهیم بصیرت از هنرمندان باسابقه سینما و تلویزیون کشورمان نیز 24 سال سن دارد. اردیبهشت ماه او در سن 80 سالگی درگذشت. وی در سال 1322 در لاهیجان به دنیا آمد و در سریال های آینه عبرت، این خانه دور است، کارگاه علوی و … بازی کرد.

فخری خروش، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، 20 خرداد او در سن 93 سالگی در آمریکا درگذشت. «امیر کبیر»، «امام علی (ع)»، «فلوانان نمرده»، «خانه ای در تاریکی» و «کت جادویی» از جمله آثار درخشان زنده یاد خروش در تلویزیون بودند.

اسماعیل سلطانیان، بازیگر باتجربه تئاتر، سینما و تلویزیون، 23 ساله خرداد وی در سن 69 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. مرحوم سلطانی در آثاری چون پایتخت 2، یوسف پیامبر(ص)، مرد هزار چهره، سپید مقام و ستایش به ایفای نقش پرداخت.

فریماه فرجامی بازیگر سینما و تلویزیون تیر او ماه گذشته در سن 71 سالگی درگذشت. از آثار تلویزیونی مرحوم فرجامی می توان به سریال های «ولایت عشق»، «پهلان نهی میران» و «خانه سبز» اشاره کرد.

خسرو امیرصادقی، بازیگر و تهیه کننده، متولد 20 آذر 1329 نیز 23 تیر ماه در ۷۳ سالگی بر اثر بیماری ریوی درگذشت. امیرصادقی در سریال های پایتخت 5 و پایتخت 6 ایفای نقش کرد.

حمید منوچهری از پیشکسوتان عرصه رادیو و دوبله است مرداد او در سن 82 سالگی درگذشت. سریال «پازل پادشاه». یکی یکی از کارهای برجسته حمید منوچهری بازیگری بود.

مهدی ظاهری از مجریان باتجربه تلویزیون نیز به دلیل مشکلات کبدی 17 شهریور ماه گذشت. ظاهری متولد 1333، سابقه طولانی در اجرای برنامه های تلویزیونی «جنگ شب» و «تهران تهران» داشت.

آرش میراحمدی بازیگر و کارگردان تلویزیون به دلیل بیماری کبدی ۲۸ شهریور ماه در بیمارستان فوت کرد. میرا احمدی چهارم متولد شد تیر در سال 1350 در برنامه های خنده بازار، محله گل و بلبل و سریال بهچه محل بازی کرد.

فردوس کاویانی بازیگر باتجربه سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان که در سال های اخیر با بیماری پارکینسون دست و پنجه نرم می کند، 9 مهر ماه در خانه خودش مرد.

مرحوم کاویانی با سریال شوهران به شهرت رسید و در سریال هایی مثل مش خیرالله، صندوق اسرار، سلامت ماهله، مهله گو و بیا، آژانس دوستی و … حضور داشت.

آتیلا پسیانی، کارگردان و بازیگر باتجربه تئاتر، سینما و تلویزیون، 14 ساله پس از بهبودی از بیماری مهر او سال گذشته در بیمارستانی در فرانسه درگذشت.

سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» یکی از آخرین همکاری‌های مرحوم پسیانی با تلویزیون بود. «محله برو بیا»، «محله سلامت»، «اولین شب آرامش»، «زیر تیغ»، «مدینه»، «نجات‌رسان»، «پرده‌ها» و «زیر پی مادر» از دیگر اجراهای زنده یاد پسیانی در تلویزیون .

داریوش مهرجویی کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون در کنار همسر ۲۲ ساله اش مهر آنها ماه گذشته در ویلای خود در کرج به قتل رسیدند. او کمتر با تلویزیون همکاری داشت و فیلم «مامان مامان» را فقط برای صدا و سیما ساخته بود.

اکبر قدمی بازیگر سینما و تلویزیون که پس از بیماری در ۲۷ سالگی در آمریکا زندگی کرد مهر ماه گذشت. «بیدار و بیدار»، «شهریار»، «مرد هزار چهره» و … از آثار تلویزیونی اکبر قدمی است.

اکبر احمدی بازیگر پیشکسوت که در گذشته در سریال های ولایت عشق، مختارنامه، شاهگوش، دندون طلا، سرزمین کهن و سلمان فارسی حضور داشته است، دوم. آذر او بر اثر مشکل قلبی درگذشت.

چهارم بیتا فرهی بازیگر با تجربه سینما، تئاتر و تلویزیون که از بیماری ریوی رنج می برد. آذر او سال گذشته در بیمارستان درگذشت. «ولایت عشق»، «فراموش شده یدا»، «جادو شده» و «سرزمین مادری» از آثار تلویزیونی مرحوم فرهی بود.

پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون 6 آذر او در سن 79 سالگی درگذشت. آخرین حضور معصومی در تلویزیون مربوط به سریال «آن سوی پروانه ها» بود.

«جنگل کوچک»، «امام علی (ع)»، «پلیس جوان» و «یوسف پیامبر (ع)» از جمله همکاری های پروانه معصومی با تلویزیون بود.

توران مهرزاد، بازیگر پیشکسوت، بدلکاری و گوینده رادیو، ۲۸ ساله آذر ماه در سن 93 سالگی درگذشت. سریال امام علی (ع) یکی از معروف ترین آثار این هنرمند در تلویزیون بود.

ناصر طهماسب گوینده و صداپیشه باتجربه کشورمان نیز برای اولین بار دچار سکته مغزی شد. دی ماه در 83 سالگی درگذشت.

اسفندیار ابراهیمی بازیگر و گوینده رادیو 24 دی ماه در سن 67 سالگی درگذشت. او در سریال های «کوچک جنگل» و «خواب و بیدار» به ایفای نقش پرداخت.

پردیس افکاری متولد سینما و تلویزیون شهریور 1343 به دلیل بیماری سوم اسفند او سال گذشته درگذشت. «در راه زاینده رود»، «پنج کیلومتر تا بهشت»، «بیچاره فکر» و … از جمله سریال هایی هستند که مرحوم افکاری در آنها ایفای نقش کرده است.

پرویز ربیعی بدلکار باتجربه کشورمان 5 اسفند او در سال 1402 در سن 84 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. یاد و خاطره پرویز ربیعی و پردیس افکاری در یک روز در قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا به خاک سپرده شد.

معین محمودزاده بازیگر جوان تلویزیون که در سن 38 سالگی دچار ایست قلبی شد. 8 اسفند ماه گذشت. او در سریال هایی مانند راز بقا، سرگیجه، نیوکمپ، گیسو و میدان سرخ بازی کرد.

مرتضی تبریزی گوینده خجالتی «جمعه ایرانی» و «صبح جمعه با شما» 20 اسفند او سال گذشته درگذشت.

جواد مانی از تهیه کنندگان باتجربه هم رادیو 25 اسفند ماه بر اثر سکته درگذشت. مانی متولد 1325 است و از سال 1352 به عنوان تهیه کننده وارد صدا و سیما شد. او برای دیدار پسرش به آلمان سفر کرده بود و در آنجا درگذشت.

لطفا همواره همراه شیک تمز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*