بازیگر برجسته نقش مکمل مرد درگذشت

به گزارش شیک تمز آنلاین به نقل از ورایتی، ام امت والش بازیگر پیشکسوتی که در بیش از 150 فیلم از جمله «بلید رانر»، «مردم معمولی» و «چاقوها بیرون» حضور داشت، درگذشت.

او که روز سه شنبه در ورمونت درگذشت، 88 ساله بود.

در سال 1982 بلید رانر به کارگردانی ریدلی اسکات، والش نقش رئیس هریسون فورد را بازی کرد. او در اولین تجربه کارگردانی برادران کوئن، خون ساده یا انتقام، در نقش یک محقق خصوصی شیطان صفت لورن ویسر ظاهر شد.

از دیگر نقش های او می توان به کلانتر فاسد در فیلم ترسناک موجودات در سال 1986 و نقش کوچکی به عنوان نگهبان در فیلم Knives Out اشاره کرد.

والش در چند فیلم خاطره انگیز دهه 1970 ظاهر شد، از جمله Big Little Man در مقابل داستین هافمن، چه خبر است، دکتر؟ در مقابل رایان اونیل و باربارا استرایسند، پانچ سخت با پل نیومن، “سرپیکو” با آل پاچینو و “احمق” با استیو مارتین.

این بازیگر پرکار همچنین در فیلم‌های مو قرمزهای وارن بیتی، بازگشت به مدرسه، بالا بردن آریزونا و گرگ و میش ظاهر شد.

راجر ایبرت منتقد سینما قاعده ای به نام قانون استانتون والش ایجاد کرد که بر اساس آن هر فیلمی با هری دین استانتون یا ام با امت والش در نقش مکمل نمی تواند فیلم بدی باشد.

والش، که در سوانتون، ورمونت بزرگ شد، برای اولین بار در سال 1969 در فیلم شام آلیس ظاهر شد.

او همچنین در برنامه‌های تلویزیونی فعال بوده و در سریال‌های «پیت یواشکی»، «ذهن مرد متاهل» و «فلش» حضور داشته و به عنوان بازیگر مهمان در ده‌ها سریال حضور داشته است.

این بازیگر همچنین گوینده مستندهایی چون «جنگ داخلی» و «بیس بال» هر دو به تهیه کنندگی کن برنز بوده و در انیمیشن هایی مانند «غول آهنی» در کنار وین دیزل و جنیفر آنیستون به عنوان صداپیشه بازی کرده است. همانطور که در مجموعه انیمیشن “پوند خشخاش”. .

لطفا همواره همراه شیک تمز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*