دست فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در صنعت سینما بسته شده است. / این گونه از مشارکت نهادهای دولتی و حاکمیتی در سینما دفاع می‌کنند که گویی با محوریت بخش خصوصی نیست.

پایگاه خبری تحلیلی شیک تمز (rimino.ir):

نمات و مشخص نیست این تعییر تا چه حد باعث محدودیت بیشتر در سینما و نمایش خانه می شود.

به جهت بررسی موضوع فوق «شیک تمز» گفتگو کرده با سعید رجبی فروتن،کارشنا توضیحات:

*ارائه قدرت تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ تا چه حد این ساز و کار را با محدودیت بیشتر می کند؟

به نظرم همین روند یکی د٨ انشود

شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از این در دهه هشتاد هم ضوابط و سیاست‌های خارجی را برای عرضه فیلم‌های خارجی تهیه کرده بود و دولت وقت آن را اجرا می‌کرد. فعلا نمرد تجربیات ناظر بر کار خود به فعالیت خود ادامه خواهد داد. متفاوت و تغییر ماهوی ملاک عمل آنها باشد.

از یاد نبریم که سیاست ها و ضوابط از کلیات فراتر نمی‌روند. هیچ بعید نیست پیش نویس اولیه ضوابط توسط دستگاههای نظارتی فعلی یعنی وزارت ارشاد و ساترا به موضوع موضوع بند ۶ مصوبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ارائه می شود.

نکات مهم ارشادی بر خلاف ساترا نظارت، دامنه بسیار متفاوت است. زیرا بسیاری از تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از سوی موسسات دارای مجوز از ارشاد و معاونت‌های آنلاین بر روی بستر اینترنتی منتشر می‌شوند و می‌شوند.

نسخه‌ای که در نقد ماده واحده مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته‌ام اما بر این واقعیت تصریح نشده است که همه محتوای تصویری و نما یشی به جز سریال وزارت ارشاد است.

منظورم تولید مثل فیلم سینمایی، بلند داستانی، کوتاه مستند و دستانی، انیمیشن، رئالیتی شوها، مسابقات استعدادیابی و نظایرهم است.

*به طور و تصمیم گیری نهادهاییست که مربوط به سینما است؟

اقتدار و مرجعیت بین سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با د خالت سایر نهادها نسبت و رابطه معکوس وجود دارد. به چه معنا؟

هر قدر مدیران سینمایی بر اساس اصول و وظایف قانونی خود پافشاری را انجام دهند و با تدبیر شایسته ببرند و جزئی از منافع و مصالح ملی به چیزی دیگری نیاندیشند، زمینه مدیریت سایر نهادها کمتر خواهد شد و بالعکس اگر در تصمیمات متزلزل نشان دهند و به دستگاه های دیگر تبدیل شوند. بفرمایند، عملا استق لال عمل خود را زیر سوال می‌برند.

تجربه نشان داده است دولت‌ها و مواضع آنها و ا نتساب آنها به یکی از جریان‌های اصلی سیاسی در کشور، آنچه مهم است، توانمندی و اقتدار ز ————– ظهور و گسترش فکر کنند. و ‌شوند.

*سینما ایران از نظر سرمایه و استانداردها تا حدی با سینمای روز دنیا فاصله دارد؟

جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای سینمای ایران در سیاست‌های دولت‌های مستقر قابل تحلیل و ارزیابی است. هر قدر مناسبات اقتصادی و سیاسی با انواع مختلف جهان گسترش و توسعه ی ابد، ثمره آن تقویت رابطه فعالان خصوصی خود در کشور های دوست است.

در شرایط فعلی چنین زمینه‌هایی وجود دارد و معمولا حرف‌ها و امضای تفاهم نامه ها از حالات شعاری و نمایشی فراتر نمی‌رود. مادام که عادی سازی روابط در حفظ نکات و دفات تولید مشترک فیل م و سریال ارائه می شود، وضعیت فعلی ادامه خواهد یافت.

تداوم جشنواره جهانی فیلم فجر می‌توانست به مضایق روزنه‌ه 9 ه و دچار سوختگی شود و دوباره به وضعیت یک دهه پیش و الصاق پسوند بین‌ملی در جشنواره فیلم فجر توضیحی برای کژکاردی و باری به هر جهت بودن آن احساس نمی‌شود!

در همین رابطه به مدد گسترش زیرساخت های ارتباطی امکان انتقال ف نی از خارج به داخل وجود دارد .

نبوغ تکنسین‌های ایرانی در فراگیری و اجرای تکنیک‌های مختلف پیشرفته در هین تولید و پس‌تولید فیلم در سینمای ایران، سرمایه بزرBDam و 2 تغییر در شرایط تحریم و انزوای سیاسی اقتصادی، تجهیزات و تجهیزات فنی و آنت قال دانش فنی به بهای گزافی صورت می‌گیرند. در حاليمع امله اي دو سر سود براي طرفين قرارداد تمام شود و انرژي و سرمايه فقط دور زدن تحريم‌ها صرف شود.

*نکته اخر

در شرایط فعلی و سرمایه‌گذاران در صنعت سینمای موا ن موجود و همچنین سرمایه‌گذاری برای تولید چراغ سینما را موقتاً روشن نگه دارند.

تعدد فیلم‌های دولتی در جشنواره اخیر موید این نگرش و ادعای اما متاس فانه است که از مشارکت نهادهای دولتی و حاکمیتی در دفاع از سینما می‌تواند نقش اصلی خود را انجام دهد و با توجه به آنها نیاز به ویژگی خاصی در عرصه سینما ندارند. وضعیت اقتصادی برا … از تامین سرمایه از سوی حاکمیت به حداقل خواهد رسید.

لطفا همواره همراه شیک تمز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*