آیا خواننده لس آنجلسی برای اجرای کنسرت به ایران بازمی گردد؟ + ماجرای بازگشت معین چیست؟

به گزارش پی ام آپ به نقل از مگتو، با اعلام علاقه معین به بازگشت به ایران و همچنین نظر مسئولان فرهنگی برای ایجاد شرایط لازم برای بازگشت معین به کشور، احتمال بازگشت وی به ایران بسیار زیاد است. کم. بعد از تور کنسرت در استانبول به ایران می آییم.

موضوع بازگشت نصرت الله معین، تکنواز موسیقی پاپ نجف آبادی به ایران از قرن بیستم. دی این ماه در دستور کار قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت نصرالله معین نجف آبادی پس از جلسه هیات وزیران، گفت: حضور وی در ایران مشکلی ندارد و طبق قانون انجام می شود. هر کاری که با انسان انجام می شود طبق قانون انجام می شود. مجوز بهره برداری قدم بعدی است، اما حضور آنها در ایران مشکلی ندارد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت اخیر نصرالله معین نجف آبادی خواننده و برخی دیگر از چهره های هنری به کشور گفت: آقای رئیس جمهور در اولین نشست خبری خود یکی مهم‌ترین موضوعات برنامه‌های آن‌ها شامل اجازه دادن به ایرانیان برای رفت‌وآمد راحت‌تر به خارج از کشور و تسهیل در جذب نیرو بود. به قول من یکی این رویکرد یکی از دغدغه های مخالفان انقلاب اسلامی است. ما هیچ منعی برای ورود ایرانیان خارج از کشور به کشور نداریم و همه ایرانیان می توانند بیایند و کار کنند.»

اسماعیلی با تاکید بر اینکه سیاست دولت این است که هنرمندان به راحتی به کشور کوچ کنند، گفت: ممکن است هنرمندی داشته باشیم که در مقطعی اشتباه کرده است، در واقع بسیاری از هنرمندان ارزشمندی که اکنون از آنها به نیکی یاد می کنیم، بازیگر بوده اند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و کاری به دور از نظام ارزشی انقلاب کردند.» اما الان دارند کار می کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی زمینه را برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم کرده است، گفت: هیچ منعی برای هر عاشقی که بخواهد در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند، وجود ندارد. وزارتخانه این موارد را با هنرمندی برعهده داشت که می گفت 40 سال است که روی صحنه نرفته ام، اما مجوز کار به او دادیم، تئاتر هم اجرا کرد و حالا مجوزهای دیگری هم گرفت، همان هنرمند حتی آماده کرد. ویدئویی برای تشکر از رئیس جمهور، اما ما آن را منتشر نکردیم.

نصرالله معین در پاسخ به این سوال که آیا نجف آبادی پس از بازگشت به ایران مجوز کنسرت خواهد گرفت، گفت: به این نکته اشاره می‌کنم که روز اول موضوع فقط به او مربوط می‌شود. ایران، خوانندگان، هنرمندان، بازیگران و… خانه هر ایرانی خارج از کشور است، مانند هرکسی که بخواهد می‌تواند به ایران بازگردد و فعالیت‌های آن‌ها تابع همان قوانین کلی است که هر هنرمندی در داخل با آن مواجه است.

معین و معمای 28 سال بازداشت

البته دو روز پس از اظهار نظر وزیر درباره بازگشت معین، حسن شماعی زاده، قاری سابق که از اول انقلاب به خارج از کشور مهاجرت کرده است، این را نصرالله معین درباره اظهارات وزیر ارشاد درباره احتمال بازگشت وی می گوید: “اگر برگردم 28 سال در زندان خواهم بود!”

آقای شماعی زاده در توییتر خود نوشت: امشب دوست و همکار عزیزم معین با من تماس گرفت، در حین گفتگو در مورد دعوت ایشان به ایران صحبت کردیم. گفت بله، چنین جلساتی بوده، اما یکی از مسئولان گفته است که طبق این ماده و آن ماده باید ۲۸ سال زندانی شوم.

شماعی زاده همچنین نوشت: یک وکیل دادگستری می گوید: «هر چه باشد. [برای]ورود معین به ایران مانعی ندارد ولی طبق ماده 500/510/610/639/756 جمهوری اسلامی ایران، آقای معین باید به 28 سال حبس محکوم شود.

معین می خواهد به ایران برگردد، همین یک جمله باعث شد وزیر، مدیران هنری، رسانه ها و خود مردم معین درباره این موضوع صحبت کنند.

حتی معین که این روزها از استانبول تا دبی برای ایرانیان کنسرت می گذارد، اخیراً در صفحه رسمی خود گفتگویی را منتشر کرده و از بیست جنبه زندگی خود از جمله بازگشت به ایران صحبت کرده است.

او گفت: «هر آهنگ جدیدی که ساخته می‌شود، قبل از انتشار آن را در ماشینم پخش می‌کنم و برای یافتن و رفع هر مشکلی دور می‌روم.

یکبار حوالی ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوم، سپس دوباره چرت می زنم و حدود ساعت 9 صبح از خواب بیدار می شوم، بعد از صبحانه، اخبار ایران را چک می کنم تا ببینم در کشورم چه خبر است. از آنجایی که کاملا ایرانی هستم صبحانه نان و پنیر و چای می خورم. من روزی چند بار چای ایرانی میخورم و زیاد اهل قهوه خوردن نیستم.

لوبیا پلو با مرغ، برنج با ماهی و گوشت و سبزیجات غذاهای مورد علاقه من هستند. بازم غذای ایرانی. سرگرمی اصلی من جمع های خانوادگی و گفتگوهای ایرانی است.

من عاشق فیلم های تخیلی کهکشانی، بین ستاره ای و فضایی هستم. من عاشق ستاره ها هستم. اگر خواننده نبودم به فیزیک، نجوم، ستاره شناسی و ناسا علاقه داشتم. من در سال 1360 از ایران به اسپانیا رفتم و بعد از آن دیگر نتوانستم به ایران برگردم و چه خوب است که همه مهاجران به وطن خود بازگردند.

بزرگ‌ترین شایعه‌ای که درباره من کردند این بود که به ایران می‌روم، اما هرگز این اتفاق نیفتاد، کاش درست بود و می‌توانستم به ایران بروم. من در سه سالگی مشکل چشمی داشتم و با وجود اینکه جراحی کردم، به نور حساس بودم، بنابراین اغلب از عینک آفتابی استفاده می‌کنم.

من هم موقع تحصیل در اصفهان ریش داشتم چون به صورتم می آید و این اواخر گاهی ریش می گذارم که این یک موضوع شخصی است و ربطی به ایران رفتن یا نرفتنم ندارد! آیا در ایران همه ریش دارند؟ یا همه در آمریکا بی ریش هستند؟
خیلی وقته میخوام ورزش کنم ولی هر روز فرداه. {می خندد} من حیوان خانگی ندارم چون برای آن وقت ندارم اما عاشق همه نوع گل به خصوص گل ایرانی هستم.

من عاشق رفتن به کوه، سفر به جایی هستم که طبیعتش پاک است و چشمه ها و درختان در آن وجود دارد و احساس می کنم در ایران هستم. رفتن به دل طبیعت و یافتن آرامش. من اصفهان را دوست دارم و همه می دانند، گز مخصوص اصفهان همیشه در خانه من است و بهترین دسر برای پذیرایی است.

هرگز به خداحافظی با خوانندگی فکر نمی کنم و تور خداحافظی نمی کنم و تا زمانی که ایرانی ها مخاطب من باشند، ایرانی خواهم خواند.

تمام پیام هایی که در اینستاگرام دریافت می کنم را می خوانم و هر کدام را ارزیابی می کنم.

من دوبار ازدواج کردم، همسر اولم اسپانیایی و همسر دومم ایرانی است. درگیری فرهنگی باعث شد از همسر اولم جدا شوم، اما بیش از بیست سال است که با همسر دومم هستم. همسر من یک ایرانی بسیار خوب است.

من از همسر اولم یک دختر به نام پریچر و از همسر دومم یک دختر به نام ستاره دارم، هر دوی آنها ایران را خیلی دوست دارند، می فهمی؟ از هر طرف که برویم باز هم به ایران می رسم.

اگر واقعاً به من بستگی داشت و شرایط مهیا بود، دوست داشتم همین الان در ایران باشم.

من می خواهم همه ایرانیان با یکدیگر مهربان باشند، در صلح زندگی کنند و مشکلات را با دوستان حل کنند، از دست دادن گرم دوستان، رفقا، همسر و فرزندان خود نترسند و از آنها با عشق فراوان یاد کنند. . هرکسی با لبخند و گفتگو می تواند مشکلات را حل کند.

علاقه به بازده خاص

سهرابی معاون وزیر و مدیرکل شورای عالی امور ایران با بیان اینکه این موضوع را با نهادهای مختلف درباره معین که این روزها با حاشیه مواجه شده است، آماده و برنامه ریزی کرده ایم و خبرهای خوبی در انتظار ماست. وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد ما به موضوع حداکثر اقبال معین نگاه می کند، در حال آماده سازی و برنامه ریزی این موضوع با نهادهای مختلف هستیم و خبرهای خوبی در پیش است و تلاش می کنیم جذب حداکثری را در هر دو حوزه انجام دهیم. در مورد معین و در مورد افراد دیگر هیچ کس نمی تواند یک ایرانی را به ایران بدهد “به هیچکس نمی توان گفت نیاید، هیچ کس ممنوع الورود نیست. از ایرانیان می خواهم با سفارت ها و نمایندگی های کشورمان در 140 نقطه تماس بگیرند. جهان.”

حال با توجه به این وضعیت و تمایل معین برای بازگشت به ایران در صورت مهیا شدن شرایط و نظر متولیان فرهنگی در مورد شرایط بازگشت هنرمندان، باید منتظر ماند و دید که آیا معین پس از تور استانبول به ایران بازخواهد گشت یا خیر.

لطفا همواره همراه شیک تمز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*