فیلم کره‌ای «نبش قبر»؛ شاهکار ترسناکی که نباید از دست بدهید

Ehuma که توسط برخی به عنوان بهترین فیلم کره ای سال لقب گرفته است، یک فیلم ترسناک ظریف و درخشان است که می تواند ترس های عمیق را با پیچش های داستانی جذاب ترکیب کند.

به گزارش فرادید، سانگ دیوک (با بازی چوی مین سیک) یک شعبده باز کهنه کار است که در تشریفات و مناسک شمنیستی و جادویی تخصص دارد. او قبول می کند که با دریافت مبلغی هنگفت به شخصی به نام جی یانگ (با بازی کیم جائه چول) کمک کند. جی یونگ ادعا می کند که خانواده او به دلیل وجود ارواح بدخواه اجدادشان برای مدت طولانی برای زنده نگه داشتن اولین فرزندان خود با مشکل مواجه بوده اند. این اتفاق زمانی افتاد که آنها در لس آنجلس و هزاران کیلومتر دورتر از روستای اجدادی خود در کره زندگی می کردند.

سانگ دئوک نتیجه می گیرد که پدربزرگ آنها احتمالاً به طور نامناسب دفن شده است و به همین دلیل است که او فرزندان خود را آزار می دهد. اما وقتی سر قبر می رود با تعدادی اجساد روباه روبرو می شود که به طرز ترسناکی دور قبر آویزان شده اند. با دیدن این صحنه در انجام مسئولیتی که بر عهده گرفته مردد می شود.

این مقدمه داستان فیلم «قبر کردن» است؛ اثری مرموز و ترسناک که برخی از منتقدان آن را بهترین فیلم کره ای سال 2024 تا به امروز می دانند. فیلمی که در حال حاضر پیشتاز سینمای کره از نظر فروش در گیشه است.

این فیلم توسط Jang Jae Hyun ساخته شده است. کارگردانی که در سال 1394 فیلم معمایی و نسبتاً ساده «کاهنان» و فیلم معمایی و بسیار پیچیده «ساواها» را در سال 2019 ساخت. کارگردانی انگشت ششم را بر عهده داشت. به نظر می رسد او با فیلم «نبش قبر» به حد وسط کامل رسیده است; در این فیلم خطرات و ماموریت ها سرراست و ساده و پازل ها جذاب و گیرا هستند. در پشت هر صحنه ساده، به نظر می رسد یک وحشت خزنده مانند یک مار ترسناک در کمین است.

شخصیت سانگ دئوک کاملا متقاعد کننده و جذاب است. آنچه او را به حل یکبار برای همیشه مشکل سرزمین نفرین شده سوق می دهد احساس مسئولیت است که به نظر او شمن های نسل های گذشته آنطور که باید مشکل را حل نکرده اند.

یکی یکی از جذابیت های «گور گور» این است که نوعی ترکیب دلپذیر و مناسب از شخصیت ها و زندگی های دنیای مدرن با فضا و فضای سنت ها و جادو برقرار کرده است. در یکی سانگ دئوک از صحنه‌های فیلم توضیح قانع‌کننده‌ای می‌دهد که چگونه کار او در نقش رامال با کار دخترش به عنوان یک مهندس هوافضا تفاوت چندانی ندارد!

«نبش قبر» دارای چند پیچش داستانی عالی است که در عین غافلگیرکننده و غیرمنتظره بودن، کاملاً قابل قبول و در عین حال متقاعدکننده هستند. علاوه بر این، همه چیز در این فیلم واقعی و واقعی است، به خصوص ارواح سرگردان آن که به نظر تمثیلی از تاریکی و بدبختی گذشته کره هستند.

اما چیزی که شاید مهمتر از هر چیز دیگری باشد این است که “قبر کردن” شما را می ترساند. ترس های ظریف و خزنده زیادی در این فیلم وجود دارد. از صحنه تماس تلفنی تا قصابی خوک ها. با این حال کارگردان از معرفی رنگ طنز به فیلم ابایی نداشت. در کل «نبش قبر» همان معجون های دلپذیری است که دنیای فیلم ها و سریال های کره جنوبی را به یک صنعت موفق و بین المللی تبدیل کرده است.

لطفا همواره همراه شیک تمز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*