۵ نکته از کن ۲۰۲۴؛ سهم اندک هالیوود تا تمرکز بر حضور سلبریتی‌ها

حضور چشمگیر چند کارگردان سرشناس، سهم اندک هالیوود و تمرکز بر حضور بازیگران سرشناس از جمله مولفه هایی است که بزرگترین جشنواره سینمایی جهان در سال جدید حساب ویژه ای روی آن ها باز کرده است.

به گزارش ایرنا، در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

1. برنده جشنواره کن امسال رونمایی از آخرین اثر فرانسیس فورد کاپولا است. مگالوپولیس (شهری بسیار بزرگ) 45 سال پس از آفرینش باشکوه آنخ اخلاقزمان که برنده نخل طلای کارگردانش شد، در این جشنواره رونمایی می شود. سال گذشته بود که کن و ونیز رقابت سختی را برای رونمایی از فیلم قاتلان مهتاب اثر مارتین اسکورسیزی آغاز کردند. رقابتی که به نفع کن به پایان رسید. رقابت امسال روی فیلم کاپولا بود و حلقه جشنواره هایی که می خواستند از این فیلم رونمایی کنند به بیش از 4 رویداد رسید. شاید به همین دلیل بود که چند روز پیش، مگالوپولیس اولین فیلمی بود که نام گرفته شد یکی آثار بخش مسابقه کن امسال ذکر شد. در روزهایی که کاپولا برای از دست دادن همسرش سوگوار است، حضور او در کن 2024 می تواند دوره جشنواره را داغ کند.

2. فیلم افتتاحیه کن امسال، فیلم دوم کوئنتین دوپوی فرانسوی است. نکته حائز اهمیت این اتفاق این است که با توجه به حضور نسبتا کم بازیگران در دوره قبلی این جشنواره که ناشی از تاثیرات روند اعتصاب بازیگران هالیوود بود، اکنون کن می خواهد از همان ابتدا سوژه های فرش قرمز خود را مد روز جلوه دهد. اولین روز. فرش قرمز فیلم افتتاحیه با حضور جمعی از بازیگران مشهور فرانسوی از جمله آلن شابات، بنوا پولوار، ژان دوژاردن، آدل اگزارچوپولوس، لی دراکر، بنوا ماگیمل، آنایس دموستیه، وینسنت لاکوست، ژیل للوش، ادوارد بائر و پیو مارمی. یک بمب رسانه ای خواهد بود. آفرین برای اولین روز این دوره از کن.

3. حضور 90 دقیقه ای فیلم جدید یورگوس لانتیموس از دیگر نکات جالب کن امسال خواهد بود. لانتیموس که سال گذشته یک فصل جوایز رویایی را با Les Miserables پشت سر گذاشت، اکنون دنباله بلندپروازانه ای برای Les Miserables ساخته است که می تواند با چندین فیلم مهم در بخش رقابت رقابت کند و در کن امسال عملکرد خوبی داشته باشد. در سینمای 2024 بسیاری را خلق کنید.

4. کن امسال آنقدر نام های بزرگ دارد که به تماشاگران سینما در سراسر جهان حساس باشد. در بخش مسابقه حداقل 10 فیلم مهم وجود دارد. در این بخش، مسابقه مگالوپولیس فرانسیس فورد کاپولا، پرنده آندریا آرنولد، امیلیا پرز از ژاک اودیارد، مهربانی یورگوس لانتیموس، تخم مرغ عشق ژیل للوش، الماس وحشی آگاتا ریدینگر، لینومو سوریل بالارنت اثر پل شریدر، لینومو سوریل، کانادا، «کفن‌های پارتنوپ و دیوید کراننبرگ» توجه بسیاری از تماشاگران سینما را به خود جلب کرده است و می‌تواند تا حدودی ترکیب فصل جوایز امسال را مشخص کند.

یکی دیگر از بخش های کنجکاوی کن امسال، بخش فیلم های خارج از مسابقه است که شامل 4 فیلم است و از قضا هر 4 فیلم آثار وسوسه انگیز کن امسال هستند: Furiosa جورج میلر، افق، حماسه آمریکایی کوین کاستنر، او هیچ ندارد. نام، چان پیتر هو سان و شایعات ایوان جانسون، گالن جانسون، گای مدین قطعا اخبار زیادی را از کن به همراه خواهد داشت.

5. با توجه به اتفاقات خوبی که برای فیلم های اروپایی کن 2023 از جمله Anatomy of a Fall و حوزه مورد علاقه در سطح بین المللی رخ داد، طبیعی است که این جشنواره بخواهد سهم کمتری از سینمای آمریکا برای این کار داشته باشد. جشنواره سال، به ویژه از زمانی که روند اعتصاب بازیگران و نویسندگان آمریکایی در سال گذشته باعث تاخیر در تولید بسیاری از پروژه های هالیوود شد. بنابراین کاملا طبیعی است که سهم هالیوود در کن 2024 به کمترین میزان خود در دهه اخیر برسد.

لطفا همواره همراه شیک تمز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*